2014. március 21., péntek

Bűnös vágyak - 49. fejezet



Hát igen, a görcsbe rándult gyomor nem is teljesen fedi azt, amit akkor éreztem, amikor beléptem Ákos oldalán a lakásba. Kicsit ideges lettem, mert fogalmam sem volt, hogy mire számítsak, és mit is jelent majd ez a korai családdal való megismerkedés a kapcsolatunkra nézve. Arra a kapcsolatra, amiről elvileg Melindán kívül senki sem tud… Ákos biztatóan megszorította a kezem, majd besétáltunk a nappaliba.

- Lám, lám, Ákos tényleg nem hazudott – szólalt meg egy fiatal nő, amikor megpillantott minket. Az ölében egy 4-5 éves forma kislány ült, aki kíváncsian mért minket végig. A nő letette a földre a lányt, majd közelebb sétált hozzám. – Bizonyára te vagy Brigitta. Én Eszter vagyok, Ákos húga – mondta nekem kedvesen, majd felém nyújtotta a kezét.
- Nádor Brigitta – feleltem neki kedvesen, majd kezet fogtunk. Kissé hivatalosra sikerült ez a bemutatkozás, de hát mit várjon tőlem az ember így elsőre?
- Örülök, hogy végre megismerhetem azt a nőt, aki így elcsavarta Ákos fejét – mondta nekem kedvesen és kacsintott.
- Elcsavartam? – kérdeztem vissza halkan, majd Ákosra néztem, aki mosolyogva figyelt minket. – Én azért ezt nem mondanám.
- Nem is ez a lényeg – szólalt meg kedvesen Ákos, majd átkarolta a derekam és egy csókot nyomott a homlokomra. – Anyáék hol vannak Eszter?
- Kimentek az erkélyre levegőzni, szerintem mindjárt vissza is térnek – felelte Eszter kedvesen, majd intett nekünk, hogy üljünk le hozzájuk a kanapéra. Amint ezt megtettük, a kislány, aki Eszterrel volt, aki minden bizonnyal a lánya volt, vagyis Ákos keresztlánya ő lehetett, hozzánk sétált.
- Szia! – lépett hozzám kedvesen a kislány és egy mackóval a kezében nézett fel rám. – Akkor most már te leszel az új keresztanyukám?
Döbbenten néztem a kislányra, aki korban Réka legkisebb fiához állt közel. Ő 5 éves volt, és én is e körül tippeltem ezt az aranyszőke hajú kis tüneményt. Segélykérően Ákosra néztem, aki végül elmosolyodott, majd a kislány felé nyúlt és az ölébe vette.
- Majd meglátjuk szívem, rendben? – felelte neki, majd felkelt vele a kanapéról és az erkélyajtó felé indult. – Gyere, nézzük meg a nagyiékat, hogy mit csinálnak – tette hozzá kedvesen, majd hamar el is tűntek a szemünk elől.
Oké, akkor most hogyan is tovább? Sikeresen egyedül maradtam Eszterrel, és fogalmam sem volt, hogy ha elkezd engem faggatni, akkor mit mondhatok neki és mit nem. Gondoltam, hogy nem azzal kellene kezdenem, hogy férjnél vagyok és Ákossal tulajdonképpen szétszedtünk egy házasságot… Pláne, hogy biztosan tisztában vannak Szilvi tettével, ami kis híján tönkretette Ákost. Gombóc nőtt a torkomban és már vártam az inkvizíciót, amikor is ismét megjelent Ákos a nappaliban, a nyomában a szüleivel.
Én azonnal felpattantam a kanapéról, és szerintem mindenki tökéletesen láthatta rajtam, hogy mennyire ideges lettem.
- Nahát! Isten hozott nálunk kedveském – szólalt meg mosolyogva Ákos édesapja, majd hozzám lépett és szó nélkül arcon csókolt. – Némedi Zoltán, a szolgálatodra – tette hozzá mosolyogva, mire én félszegen bólintottam.
- Nádor Brigitta – feleltem kedvesen és hirtelen azt sem tudtam, hogy mit mondjak még.
- Nyugodtan tegeződjünk szerintem, így könnyebb lesz mindenkinek – tette hozzá halkan, majd a mögötte álló feleségére nézett. – Igaz Anna drágám?
- Persze Zoli, ahogy mondod – felelte kimérten Anna, majd rám nézett. Nos igen, azt hiszem, hogy megvan az a személy a családban, aki egy kis fenntartásokkal fogad majd. De van okom csodálkozni ezen? Szilvi után szerintem nem lenne nő, akit ne előítélettel fogadna legalább egy valaki. – Örülök, hogy megismerhetlek Brigitta.
- Köszönöm Anna. Részemről a megtiszteltetés – feleltem kedvesen, majd segélykérően Ákosra néztem.
- Mit szólnátok, ha elmennék vacsorázni? – szólalt meg váratlanul Ákos, majd mosolyogva végignézett a családján. – Hirtelen toppantatok be, és nem készültem itthon semmivel.
- Ne fáradj fiam, tényleg csak egy villámlátogatást terveztünk – szólalt meg kedvesen Zoltán, majd a kezét a fia vállára tette. – Haza kell még vinnem Eszteréket, mert Liza hamarosan elalszik a karodban – tette hozzá mosolyogva, majd vidáman megborzolta az említett kislány haját, aki még mindig Ákos karjában volt.
- Nem is nagypapa, én jól vagyok és nem is vagyok még álmos – felelte morcosan Liza, ám közben ásított egyet, így mindenkiből kitört a nevetés.
- Nem baj kicsim, de édesapád hamarosan otthon lesz, és biztosan szeretnéd már látni őt. Tudod, ma este érkezik haza a gépe – felelte Zoltán, mire Liza hevesen bólogatni kezdett.
- Oké, menjünk. Nagyon hiányzik már apuci – felelte halkan Liza, mire Eszter Ákoshoz lépett és átvette tőle a kislányt.
- Hamarosan láthatjuk őt, rendben? – mondta Eszter, mire Liza boldogan bólintott.
- Máskor bepótoljuk a vacsorát fiam – szólalt meg kedvesen Zoltán, majd ránk nézett.
- Majd jövő héten apa, nemde? Hiszen te is eljössz majd velünk Keszthelyre Brigitta, ugye? – mondta kedvesen Eszter és rám nézett.
- Keszthelyre? – kérdeztem vissza értetlenül, majd Ákosra néztem.
- Erről még nem beszélgettünk Gittával Eszter. Majd meglátjuk – felelte mosolyogva Ákos, majd átkarolta a derekam.
- El kell jönnöd Gitta, ígérd meg – mondta kedvesen Eszter, mire én csak bólintottam és Ákosra néztem.
- Igazából semmit nem tudok erről, de majd megbeszéljük Ákossal, ígérem – feleltem neki kedvesen, mire ő boldogan rám mosolygott.
- Rendben, akkor ezt megbeszéltük. Induljunk, mert a végén még előbb hazaér a vejem Párizsból, mint hogy mi Pestről Budára mennénk – szólalt meg nevetve Zoltán. Végül mindannyian összeszedték a táskájukat, mi pedig kikísértük őket az ajtóig. Mindenki vidám és kedves volt, így aztán békésen és boldogan váltunk el tőlük.
Miután Ákos becsukta a bejárati ajtót megfordult és rám nézett. Figyelmesen fürkészett, de nem szólalt meg.
- Haragszol rám emiatt? – kérdezte tőlem halkan, mire én értetlenül felhúztam a szemöldököm.
- Miért is tenném ezt? Imádnivaló a családod, a keresztlányod is, és úgy tűnik, hogy máris be akarnak fogadni engem is. Anyukádat kivéve persze – tettem hozzá halkan, mire ő az égbe emelte a tekintetét.
- Anyu egy kicsit nehéz eset, de ne aggódj, hamar az ujjad köré fogod csavarni – felelte nekem felengedve, majd közelebb lépett hozzám és átölelt. Éreztem, hogy megkönnyebbül és felenged a tartása. Tényleg tartott attól, hogy ez nekem most túl korai volt még.
- Keszthelyen, ha jól sejtem, igaz? – kérdeztem tőle halkan, majd felemeltem a fejem és a szemébe néztem.
- Csak ha akarod – felelte nekem kedvesen, és kisimított egy kósza tincset a szememből. – Tudom, hogy szólnom kellett volna azelőrr, hogy összeegyeztettem a szabadságainkat, de igazából fogalmam sem volt, hogy miként beszéljek erről veled. Nem akarok ezzel semmit sem rád erőltetni, csak gondoltam, hogy megteremtem annak a lehetőségét, hogy együtt is töltsünk egy kis időt a nyáron.
- Én benne vagyok, ha te is ezt szeretnéd – feleltem neki mosolyogva, majd közelebb hajoltam hozzá, és megcsókoltam.
- Ezt most ugye nem kérdezted komolyan? – kérdezte tőlem mosolyogva, mire én elnevettem magam. Pontosan az ajkába…
- Nálad sosem lehet tudni – feleltem piszkálódva, mire most rajta volt a nevetés sora.
- Erre inkább nem is válaszolok. Inkább menjünk el vacsorázni – felelte kedvesen, majd még egy rövid csókot adott nekem.
- Rendben. Közben pedig beavathatnál, hogy tudjam, hogy mire számítsak Keszthelyen – mondtam neki mosolyogva, és közben mi is elhagytuk a lakást és lesétáltunk a kocsihoz.
- Keszthely? Nos úgy tudnám röviden jellemezni, hogy egy igazi, hamisítatlan Némedi-család féle hagyományos nyaralás. Van ott a szüleimnek egy nagy nyaralója, és minden évben igyekszünk néhány napot, vagy egy hetet közösen eltölteni ott. Ilyenkor mindannyian elmegyünk és együtt ünnepel a család. Egyfajta nyári karácsony, így is tudnám ezt jellemezni. A szüleim mellett ott szoktunk lenni hárman a testvéreimmel. Eszter és Dávid is eljönnek mindig, Eszter persze a családjával, és Dávid is mindig hozza a barátnőjét. Vagyis jobban mondva a mennyasszonyát, mert idén eljegyezték egymást. Néha anya testvére is eljön, a nagybátyám, és neki a gyerekei is, de ez nagyon ritkán fordul elő. Eszternek és a sógoromnak amúgy van még egy gyerekük, Dani, de ő most a másik nagyszülőknél van. Liza pár napja lebetegedett, ezért ő végül Eszterrel maradt otthon. Szóval ezért nem találkoztál most Danival.
- Hú, jó nagy családod van. Már most nem tudnám visszamondani, hogy kit hogy hívnak – szólaltam meg fejcsóválva.
- Ne aggódj, lesz időd megtanulni őket a jövő héten – mondta mosolyogva, majd megfogta a kezem a váltó felett. – Megijesztettelek, igaz?
- Egy kicsit váratlanul ért ez az egész, de nincs ellene semmi kifogásom sem. De azt meg kell értened, hogy én még nem mutathatlak be téged a családomnak… Hivatalosan még mindig férjnél vagyok és…
- Tudom, tudom, rosszul venné ki magát a dolog. Ne aggódj Gitta, tisztában vagyok a helyzetünkkel – felelte nekem kedvesen, és megszorította a kezem.
- De a te családod? Nekik és mondanunk kell valamit, ha kérdezősködnének, hogy miként ismerkedtünk meg. Gondolom azt nem tudják, hogy a főnököm vagy és hogy férjnél vagyok – feleltem egy gombóccal a torkomban és ránéztem.
- Nem, ezt nem tudják. De az utóbbit kivéve, szerintem nincs mit nagyon rejtegetnünk. A válásod is csak azért nem kellene egy darabig még megemlíteni, mert eléggé régi vágásúak a szüleim, és akármi volt is köztem meg Szilvi közt, nem igazán díjazták, hogy a válás mellett döntöttem.
- Micsoda? De hát miért? – kérdeztem tőle értetlenül. – Azok után amiket tett, még elvárták volna tőled, hogy együtt maradjatok?
- Eszter kivételével senki sem tudja, hogy Szilvi megcsalt, és a kis dolgairól sem világosítottam fel őket – felelte nekem nagyot sóhajtva, én pedig értetlenül néztem rá.
- Azt hiszem, hogy meg tudom érteni, hogy miért döntöttél így – feleltem végül fejcsóválva, és megszorítottam a kezét.
- Köszönöm – szólalt meg Ákos halkan, és úgy láttam rajta, hogy nagyon szeretné már lezárni a témát, így nem is akartam ezt tovább feszegetni. Időközben megérkeztünk az étteremhez, így adott volt minden egy új és kellemesebb témához.
Ákos megkönnyebbült, amikor látta, hogy nem akarom erről tovább faggatni, így végül nyugodtan és boldogan sétáltunk be kéz a kézben az étterembe.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése