2013. november 1., péntek

Bűnös vágyak - 29. fejezet



Meredten néztem ki a repülőgép ablakán és figyeltem a már sötétbe borult világot. A városok fényei alattunk úgy ragyogtak, mint ezernyi csillag az égen. Fenséges látvány lett volna, ha éppen meg tudja érinteni a szívemet. De nem tudta... Folyton csak a tegnapon és a mai napon járt az eszem és alig tudtam elhinni, hogy már hazafelé repülök. Könnybe lábadtak a szemeim, ahogy újra magam előtt láttam Gábor értetlen arcát, amikor betoppantam hozzá a hotelba. Teljesen ledöbbent, és nem tudta mire vélni a látogatásom. Mikor felhívtam Amszterdamban és megkérdeztem hol van éppen, alig tudtam kiszedni belőle a választ, anélkül, hogy ne kezdett volna el a telefonban faggatni, hogy miért mentem utána.

*
- Mégis mi történt Gitta? Halálra rémisztesz - mondta Gábor, amint beléptem hozzá a hotelszobába. Idegesen magához ölelt, majd sürgetően a szemembe nézett. - Miért jöttél utánam?
- Sajnálom, hogy ezt tettem, de egyszerűen nem bírtam megvárni, míg hazajössz. Teljesen kiment a fejemből az utazásod, és mire hazaértem csütörtökön este, te már sehol sem voltál.
- Nem várhatott volna ez addig, míg hazaérek? - kérdezte értetlenül, mire én hevesen megráztam a fejem.
- Nézd, tudom, hogy ez neked talán váratlan lesz, de nekem egy cseppet sem az.
- Miről beszélsz? - kérdezte felvont szemöldökkel és közben karba tette a kezét.
- Képtelen vagyok ebben a házasságban maradni Gábor... Nekem ez... Egyszerűen nem megy már... Fogalmam sincs, hogy mit gondoltam akkor, amikor hozzád mentem... Félre ne érts kérlek, nem téged hibáztatlak... Tökéletes páros vagyunk ma is, de ez csak a felszín. A kirakat, amivel eddig én is megelégedtem, de rájöttem arra, hogy ez nem elég. Egy sekélyes senkivé váltam ebben a kapcsolatban, és olyan dolgokkal voltam megelégedve, amik azt hittem, hogy az életet, és a boldogságot jelentik.
- Van valakid, igaz? - szegezte nekem a kérdést dühösen.
- Nem, nincs! - vágtam rá azonnal. Tulajdonképpen nem hazudtam neki, mert semmi sem volt köztem és Ákos között. Nem csaltam meg, és hű voltam hozzá mindvégig. - Én nem erről beszélek Gábor. Igen, lehet, hogy másra lesz szükségem, de itt most nem ez a probléma.
- Hát akkor? - kérdezte szem forgatva és közelebb lépett felém.
- Basszus Gábor, még csak nem is ismerjük egymást! Azt a felszínes mázt ismerjük csak, amit mindketten a külvilág felé mutatunk. Az ég világon semmit sem tudok rólad. Soha nem mélyült el igazán a kapcsolatunk... Talán szerettük egymást, jó volt együtt a szex, közösek voltak a céljaink, de ne mondd nekem, hogy neked ennyi elég.
- Gitta... Komolyan Amszterdamban kell ezt megvitatnunk?
- Mégis mikor máskor Gábor? - csattantam fel mérgesen. - Látod erről beszélek, meg sem akarsz hallgatni. Tudom, hogy nem itt kellene, de elegem van már abból, hogy folyton a szőnyeg alá söpörjük a problémákat. Képtelen voltam még egy hetet várni, amíg ezt meg tudjuk beszélni. Betelt a pohár...
- Azt látom - mondta csípősen, majd megrázta a fejét. Úgy nézett rám, mint aki fel se akarja fogni a szavaim jelentését, mintha csak azt meséltem volna el neki, hogy összetört egy tányér otthon, Magyarországon.
- Most sem figyelsz rám... - mondtam hüledezve és megráztam közben a fejem. Annyira tehetetlennek éreztem magam, egyszerűen nem tudtam, hogy mi mást mondhatnék még neki. Mintha fel sem fogta volna, amit mondtam... Vagy nem érdekli... Vagy talán nem vesz komolyan?
- Dehogynem figyelek Gitta. De szerintem most csak ki vagy borulva, és nem tudod megfelelően kezelni ezt. A szülinapod óta nem vagy magadnál, azóta teljesen megváltoztál - tette hozzá fejcsóválva, majd még közelebb lépett hozzám és óvatosan végigsimított a kézfejével az arcomon. - De semmi baj, ez is elmúlik majd, és minden rendbe jön.
Döbbenten néztem rá, lehunytam a szemem és hevesen megráztam a fejem. Egyre kétségbeesettebbnek éreztem magam, mert nem akarta megérteni azt, amit szerettem volna a tudtára adni. Éreztem, hogy a könnyeim kicsordulnak az elfojtott dühtől és a maró fájdalomtól. Pontosan úgy viselkedett most is, ahogy szokott. Felületesen kezeli a problémát, megvárja míg lenyugszok és utána békésen él tovább mellettem, mintha minden magától megoldódott volna.
Mikor végre kinyitottam a szemem és ránéztem, döntöttem. Megfogtam az arcomon lévő kezét és eltoltam magamtól.
- El akarok válni - mondtam ellentmondást nem tűrően. Tudtam, hogy az észérvek itt már mit sem segítenek, nem érdekli őt, hogy mit érzek.
- Ne tégy olyan kijelentéseket Gitta, amit később meg fogsz bánni - mondta mosolyogva, mintha egy ostoba kisgyereknek beszélne, akit meg kell vigasztalnia, mert elvették a kedvenc játékát. Egyáltalán nem volt képes komolyan venni most sem, pont úgy mint az elmúlt években. Csak ennyi kellett és éreztem, hogy végleg elszakad az a cérna.
- Erről beszélek Gábor! - estem neki szinte már kiabálva. - Gyűlölöm amikor ezt csinálod! Nem érdekel téged, hogy mi bajom van, nem érdekel, hogy nem szeretlek, nem érdekel, hogy egy olcsó és billegő kártyavár a házasságunk! Nem ismersz, nem tudod ki vagyok, nem tudod mit érzek! Ostoba voltam, hogy éveken keresztül azt hittem, hogy erről kell szólnia az életnek. Igen, megváltoztam miután 30 lettem, mert ez sok mindenre rádöbbentett. Az élet túl rövid, hogy ilyen üresen élje le egymás mellett két ember. Lehet, hogy ez neked elég és tökéletes, de nekem nem! Én ettől többre számítottam!
- De mégis mi a francot vártál Gitta? - esett nekem mérgesen Gábor. - Azt ne mondd nekem, hogy te olyan rohadtul sokat tettél ezért a házasságért! Munka, barátnők, divat, szebbnél szebb ruhák, ékszerek és szex. Minden mennyiségben! Soha egy rossz szavad nem volt, és most úgy érzed, hogy jogosan esel nekem ezekkel az indokokkal?!
- Nem mondtam, hogy jogos, de akárhányszor valami súlyos problémánk került a felszínre, te mindig úgy alakítottad a dolgokat, hogy végül a szőnyeg alá lett söpörve. Vagy lehet, hogy te magadban megoldottnak vélted őket, csupán én nem tudtam annak tekinteni!
- És ezt így kell a fejemhez vágni? - kérdezte dühösen, széttárt karokkal. - A világ másik végére utánam jössz, hogy rám zúdítsd az éppen aktuális hisztidet?!
Azt hiszem az a cérna végleg teljesen elszakadt abban a pillanatban, amikor Gábor ezt kimondta. Dühösen felé léptem és habár a könnyeimtől alig láttam belőle valamit, arra még képes voltam, hogy tiszta erőből lekeverjek neki egyet.
Gábor ezt követően azonnal a kezem után kapott és olyan erővel szorította meg, hogy azonnal elzsibbadt a csuklóm.
- Nehogy azt hidd, hogy szó nélkül tűröm az újabb ostobaságod! - sziszegte mérgesen az arcomba.
- Eressz el! - mondtam neki dühösen.
- Majd ha lehiggadtál!
- Melletted sose tudok lehiggadni, mert téged egyáltalán nem érdekel a véleményem és amit akarok!
- Hogyne érdekelne! - csattant fel mérgesen. - A gyerek projektnél is a te szavad döntött, én elfogadtam.
- Még jó, hogy az én szavam döntött, mert a felelősség nagy része rám hárulna az egészben! Sose volt olyan erős a kapcsolatunk, hogy elbírt volna egy vagy akár több gyereket.
- Meg se próbáltuk, hogy mondhatod ezt? - kérdezte mérgesen és közben még erősebben szorította a kezem.
- Kérlek eressz el és zárjuk le ezt békésen - váltottam szelídebb hangnemre. - Vedd már észre te is, hogy nincs értelme folytatnunk. Csak marjuk egymást...
- Én ezt nem így látom - mondta egy kicsit nyugodtabban és közben végre elengedte a kezemet.
- Sajnálom Gábor... Nem így akartam ezt lezárni... - mondtam bűnbánóan, mire ő keserűen felnevetett.
- Nem-e? Mégis így tetted Gitta. Bocs, ha nem bírtalak komolyan venni, és bevallom őszintén, még most sem megy. Majd otthon elrendezünk mindent.
- Látod Gábor, erről beszéltem... - mondtam neki halkan és könnyes szemekkel. - Csak halogatod a tisztázást és most sem veszel komolyan. Pedig itt a végén ideje lenne...
Mély levegőt vettem, majd hátat fordítottam neki és elindultam az ajtó felé.
- Remélem lenyugszol, mire hazaérek - szólt utánam mérgesen, mire én megfordultam és olyan határozottan néztem a szemébe, mint talán még soha.
- Én most is nyugodt vagyok Gábor. És remélem, hogy mire hazaérsz elfogadod, hogy vége.
Mielőtt válaszolhatott volna, ismét hátat fordítottam neki és magára hagytam.
*
Az az éjszaka... Sajnos nem tudtam rögtön hazarepülni, jegyet csak ma estére kaptam erre a gépre... Talán nem is baj, mert volt időm a szállodámban újra és újra átrágni a beszélgetésünket. Tényleg nem akarta Gábor elfogadni a döntésem... Fel sem akarta fogni, amit mondtam. Nem vett komolyan... Talán csak akkor döbben majd rá, hogy nem tréfáltam, amikor aláírjuk a válási papírokat. Nem hiheti azt, hogy ez csak egy üres fenyegetőzés, mert egyáltalán nem az. Ma már teljesen biztos voltam a dolgomban, és tudtam, hogy a lehető legjobb döntést hoztam meg.
Szinte felsóhajtottam, amikor végre landolt a gépem Budapesten. Hazaértem... Végre újra itthon vagyok és a lelkem is egy kicsit könnyebb. Beszéltem Gáborral, még ha nem is úgy, ahogy terveztem, de tisztában van az érzéseimmel és a szándékaimmal. Amint lehet beadom a válókeresetet és akkor már csak a múlt lesz ez az üres házasság.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése