2013. szeptember 8., vasárnap

Bűnös vágyak - 21. fejezet



Nagyon hamar elaludtunk Ákossal, de még így is olyan fáradtan ébredtem reggel, mintha egy percet sem aludtam volna az éjszaka. Csak halvány emlékeim voltak arról, hogy a beszélgetéseink után szorosan összebújva kuporodtunk le az ágyra, és kiskifli pózban hamar elnyomott az álom a karjaiban. Ezúttal is szorosan magához vont, de mivel most alig volt rajtunk ruha, még megnyugtatóbb volt a közelsége. Én csak fehérneműben, ő pedig az öltönynadrágjában aludt. Nem volt erőnk az öltözéssel bajlódni, csak összebújtunk és vártuk a feloldozást hozó álmokat. Talán hamar meg is kaptam őket, már nem emlékszek rá... Most viszont biztos voltam abban, hogy a boldogságom végleg búcsút intett nekem, mert még most is ugyanúgy nyomasztottak azok a dolgok, amikről tegnap este beszélgettünk.

Nem akartam visszaidézni őket, ezért úgy döntöttem, hogy inkább felkelek. Amint megmozdultam, Ákos karja lesiklott rólam, szabaddá téve engem, hogy kiszabaduljak az öleléséből. Gondolni sem bírtam arra, hogy most aludtam talán utoljára a karjaiban, mert... Mert... Annyira marni kezdte valami a szívemet, hogy az a képtelen érzésem támadt, hogy előbb lennék képes kést döfni most belé, mint hogy engedjem eluralkodni magamon ezt a fájdalmat. Ezért gyorsan felpattantam az ágyról, majd a fürdőbe vettem az irányt.
Nem akartam elsietni a zuhanyt. Korán is volt, és Ákos is még békésen aludt. Próbáltam elnyújtani, amennyire csak lehet, de nem sikerült... Már mindennel végeztem, amikor rájöttem, hogy már nem tudja elterelni a gondolataimat ez sem, így véget is vetettem neki. Ezután lassan öltöztem fel, mint egy robot, akit direkt lassúságra programoztak be. Gondosan megigazítottam magamon minden ruhadarabot, a hajammal és a sminkemmel is sokat bíbelődtem, de valahogy úgy tűnt, hogy ezzel is túl hamar végezni fogok.
Bíztam abban, hogy talán már Ákos is fent van, így nem kell majd egyedül lennem az érzéseimmel és a gondolataimmal, ha elkészülök. Arra most képtelen lennék, nem bírnám elviselni őket... Most úgysem tudok dűlőre jutni... Minden válasz a kétségeimre otthon vár rám... Át kell gondolnom mindent, mert nem hozhatok felelőtlen döntést a házasságom kapcsán. Ezt pedig, csak otthon tudom majd megtenni.
Mély levegőt vettem, majd miután teljesen elkészültem úgy döntöttem, hogy visszamegyek a szobába. Amikor kiléptem a fürdőből, döbbenten vettem észre, hogy Ákos eltűnt. Minden bizonnyal felébredt és átment a szobájába készülődni. Hát jó, akkor most mit tegyek? Mint a villám csapott belém a felismerés, hogy talán nekikezdhetnék összepakolni. Szinte jókedvűen álltam neki az ezúttal menedéket nyújtó pakolásnak. Már az utolsó darabokat tettem be a bőröndbe, amikor kopogtattak.
- Szabad! - feleltem, majd fel sem néztem, mert tudtam, hogy Ákos jött vissza.
- El is készültél - mondta halkan, nekem eközben pedig elkezdett remegni az utolsó ruhadarab a kezemben, amit épp bele készültem rakni a bőröndbe. Olyan emlékek kezdtek a felszínre törni, amik... Nem, nem, most nem szabad, különben belepusztolok ebbe a kétségbe! Ákos azonnal odalépett hozzám és megfogta a kezem, amiből engedelmesen kihullott a fekete kis estélyi. Amint megéreztem a lágy érintését, ismét kiszakad belőlem a zokogás. Mintha egy öt éves kislány lennék, aki mindenen kiborul... Mégis mi történik velem? Én sose voltam ilyen, ez... Egyszerűen őrület. És most mégis miért borultam ki ezen? Elmúlt, vége, miért olyan fontos mégis az az este, és az a kis fekete estélyi?
Ákos azonnal magához ölelt és nyugtatóan elkezdte simogatni a hátam.
- Gitta, nyugodj meg - súgta halkan a fülembe, ami után csak még jobban elkezdett rázni a sírás. - Ígérem, minden rendben lesz - mondta kétségbeesetten. - Ha tudom, hogy ez lesz... Nem téged hívlak el erre az útra.
Hevesen megráztam a fejem, majd elhajoltam tőle és ránéztem.
- Sose bánd, mert mindennek van értelme, még ha most nem is látjuk és túl fájdalmasnak tűnik minden. Nehéz ez az egész, csak ezért borultam ki. De látod, már jól vagyok - mondtam mély levegőt véve, majd megtöröltem az arcomat. - Most mennünk kell a konferenciára - tettem hozzá határozottan, majd teljesen kibújtam az öleléséből.
Ő csak némán bólintott, mire én magára hagytam, hogy helyrehozzam a sminkem a fürdőben. Szerencsére nem kentem fel reggel erős festést, így nem sok tennivalóm volt most vele. Mikor visszatértem a szobába, Ákos már az ajtóban várt.
Némán léptünk ki együtt a folyosóra, majd elindultunk az utunkra. Olyanok voltunk egymás mellett, mint amilyennek talán lennünk kell. Két munkatárs, két idegen... Főnök és beosztott... Éreztem a falat, ami közénk épült a tegnap este után, de valami ösztönös erő belül azt súgta, hogy ne akarjam lebontani. Eszemben sem volt... Nem akartam az édes csókokra gondolni, nem akartam felidézni az engem vizslató kék szempárt... Nem, túlságosan fájna most. De hiába, most is ezek járnak a fejemben... Este hazarepülünk és mindennek véget kell vetnünk. Túl bizonytalan minden... Nekem Gábornál a helyem, Ákossal talán csak egy fellángolás volt... Talán tényleg csak a házasságom válsága vitt a karjaiba. Nem boríthatok fel mindent meggondolatlanul, ez sosem én voltam. Mindig csakis a biztosat választottam, minden téren. Munka, karrier, párkapcsolat... Sosem szerettem kockáztatni, mert szerettem ha a magam és a helyzet ura vagyok.
Ákos is érezhette a bennem tomboló feszültséget, mert egész úton nem szólt hozzám. A konferencia is ugyanígy telt el, azzal a különbséggel, hogy ez végre elterelte a figyelmem és nem a saját bajaimon keseregtem. Mindig is utáltam, amikor ennyire padlóra tett valami... Azt éreztem ilyenkor, hogy kicsúszott a kezem közül az irányítás, és ez borzasztó érzés volt. Minél előbb szerettem volna talpra állni és abban bíztam, hogy ebben most csak Magyarország tud majd segíteni... Hm, otthon... Talán most pont erre van szükségem, visszatérni a helyemre. Gábor mellé...
Örültem neki, hogy a mai nap csak egy hosszított délelőtti előadássorozatból állt. Sok mindent összegeztek az igazgatók, majd a vezérigazgató a záróbeszéde után utunkra engedett minket. Még várt ránk egy kései ebéd, majd indulhattunk ki a reptérre. Már kezdtem sajnálni, hogy reggel bepakoltam, mert ez azt jelentette, hogy ismét magamra maradok a gondolataimmal, amíg Ákos elkészül. Legnagyobb döbbenetemre reggel ő is becsomagolt.
- Hogyhogy már reggel elkészültél? - kérdeztem tőle, amikor a folyosón sétáltunk a szobáink felé.
- Volt rá időm fürdés után, és gondoltam, hogy egy kicsit egyedül szeretnél lenni.
- Igaz... Hát... Ez félig igaz, félig nem.
Ákos értetlenül nézett rám, de mivel látta, hogy nem szándékozok bővebben kifejteni ezt, másra terelte a témát.
- Van még közel három óránk, míg a reptérre kell mennünk. Szeretnél addig valahova elmenni, vagy csak várjunk, míg elrepül az idő?
- Szeretnék kimenni a parkba - vágtam rá azonnal, mire is Ákos döbbenten nézett rám. Fogalmam sincs, hogy miért mondtam ezt, vagy hogy miért akartam kimenni a parkba. Valamiért azt éreztem, hogy a szívem odahúz, ezért mondtam ki ezt, talán kicsit meggondolatlanul.
- Rendben - felelte Ákos, majd hirtelen megfogta a karom és megállított a folyosó közepén. - Menjünk most. A szállodát úgyis este ötig kell elhagyni, a csomagjaink maradhatnak.
Igaz, erre nem is gondoltam. A szervezés úgy intéztem, hogy a reptérre indulásokig mindenki a szállásán maradhatott. Ritka dolog volt ez, de nagyon figyelmes és hasznos gesztus volt a részükről.
Ismét gyalog sétáltunk el a közeli parkba, ahova még az első nap látogattunk ki ebédidőben. Most is jó idő volt és hiába szerettem a nyarat, nem töltötte el melegséggel a szívemet kellemes idő. Amint a parkba értünk, Ákos közelebb lépett hozzám, én pedig engedelmesen belékaroltam. Szerettem volna egy kis időre magam mögött hagyni az ezernyi kételyt és egy kicsit visszacsöppeni a mi világunkba. Ahol nem voltak kötöttségek, és ahol nem számított olyankor a munka vagy a világ más egyéb dolga. Titkon szerettem volna, ha újraindulhatna ez a hétvége és csakis én meg Ákos léteznénk. Tudtam jól, hogy ez nem lehet, de még erre a maradék pár órára azt akartam érezni, hogy ez mégis így van.
Bizonyára Ákos is észrevette, hogy már nyugodtabb vagyok, különben nem közeledett volna felém, hogy karoljak belé. Némán baktattunk a parkban, és talán mindkettőnk gondolatai az elmúlt pár napon jártak.
- Mi jár a fejedben? - kérdezte nagy sokára, mikor már vagy fél órája baktattunk a kis ösvényen.
- Sok minden - feleltem nagyot sóhajtva. - Főleg az elmúlt három nap. Annyira nagy bűn, hogy azt kívánom, bár ne kellene hazamennünk és bár ne lenne férjem és mindenféle egyéb kötelezettségem? Bűn, hogy szeretném ha az idő itt és most megállna és nem kellene foglalkoznunk semmivel, csak egymással?
- Nem bűn - mondta halkan Ákos, majd rám nézett. Tisztán láttam ezt a szemem sarkából, de én nem akartam most rá nézni, mert tudtam, hogy akkor ismét megszakad a szívem a belül maró kételyek miatt. A szívem egyik fele a karjába omlott volna, a másik pedig hű akart lenni Gáborhoz... Még mindig... - Az ember ösztönösen a jót akarja magának, és néha szeretnénk menekülni a felelősségek elől. De természetesen ezt nem tehetjük meg - tette hozzá nagyot sóhajtva.
- Képesek leszünk ezután úgy dolgozni, mintha semmi sem történt volna köztünk? - kérdeztem tőle elmerengve, mire ő megrázta a fejét.
- Fogalmam sincs Gitta - felelte mély levegőt véve. - De a puding próbája az evés, majd holnap illetve a közeljövőben ez kiderül.
- Igen - helyeseltem halkan, mire ő folytatta.
- Nézd Gitta, én nem akarom, hogy kettős életet élj miattam. Őszintén, nem csak miattad mondom ezt, hanem mert talán önző is vagyok. De ez nem érdekel, ha velem vagy, azt akarom, hogy csak az enyém legyél, senki másé. Ezért én komolyan mondtam azt, hogy ha ma este felülünk a gépre, nem gyengülhetünk el többször otthon. Igazad volt, amikor azt mondtad, hogy túl távol voltak tőlünk itt Brüsszelben a fékek, és miután egyszer átléptük a határt, képtelenek voltunk utána visszalépni mögé. Ebben mindketten hibásak vagyunk, ez tény. Most viszont ideje visszatérnünk a helyes útra és ha nehezebb is, de azon kell maradnunk. Nem fogok semmilyen ultimátumot adni neked. Szabad akaratod van, neked kell döntened. De azt jó ha tudod, hogy nem fogok rád az örökkévalóságig várni, szóval ne ringasd ebbe a hitbe magad.
- Én ezt nem is kérem tőled Ákos... Tisztában vagyok a kockázattal, de te is láthatod, hogy teljesen összezavarodtam. Én... Egyszerűen nem tudom, hogy mi lenne a helyes döntés. Őrülten vonzódom hozzád, de már fogalmam sincs, hogy van-e több is e mögött a vágy mögött. Azt sem tudom már, hogy mi köt Gáborhoz... Soha életemben nem vergődtem még ennyire kétségek közt, mint most - fakadtam ki keserűen, mire ő együtt érzőn megszorította a kezem, amivel belékaroltam.
- Nem kell magyarázkodnod, nekem nem. Tégy a legjobb belátásod szerint, én nem foglak megzsarolni vagy zaklatni. Mivel nem tudok az életedből eltűnni, sokszor fogunk még találkozni, de talán utoljára vagyunk ennyire bensőséges és intim viszonyban. Azt komolyan mondtam, hogy a barátságomra számíthatsz ezután is, ettől nem zárkózok el, ha valóban ezt akarod. Csak arra kérlek, hogy ne próbálj meg játszani velem, mert annak egyikünkre nézve sem lesz jó vége. Döntöttél és ezt tiszteletben tartom. Ígérem, hogy ebből semmilyen hátrányod nem fog származni a cégnél.
- Köszönöm a megértésed és a támogatásod - feleltem lehunyt szemmel és igyekeztem erős maradni. Ákos szavai túlságosan is a szívemig hatoltak, még jobban összezavarva ezzel engem.
Szinte egyszerre álltunk meg a kis ösvényen, és mire kinyitottam a szemem, Ákos velem szemben állt. A karom elengedte és a két keze lecsúszott az enyéimre, hogy összekulcsolja őket. Egy pillanatra lenéztem a kezünkre és összeszorult a szívem. Éreztem, hogy a kezeim lángolni kezdtek, mert mintha tudták volna, hogy utoljára érinthetik Ákost. Óvatosan megszorítottam a kezét, majd felnéztem rá. Halvány könnyfátyol volt a szememen, de még így is tisztán láttam a szomorú kék szempárt, ami most is engem fürkészett. Fogalmam sincs, hogy mit láttam bennük, de hogy abban a pillanatban melegség és nyugalom járta át a szívemet, abban biztos vagyok. Lassan közelebb léptem Ákoshoz, és a kezeink közben automatikusan elváltak egymástól, hogy a másikat fogadják a karjukba. Tudtam, hogy most készülök végleg megsemmisíteni magam, de ezúttal sem akartam hallgatni a józan eszemre. Éreznem kellett még egyszer azt az édes csókot és ölelést, amiről most készülök lemondani, minden bizonnyal örökre.
Amint megéreztem a finom ajkakat, a könnyfátyol feloldódott és kis cseppek formájában útra kelt, hogy hűsítő feloldozást adjon a gazdájának. De egyiket sem tudta megadni... A feloldozás, akármennyire is akartam és vártam, nem jött el, mert ismét bűnbe estem, és hiába döntöttem, a szívem mélyén nem akartam elválni Ákostól. A hűsítő szerepében is megbukott, mert nem csak a nyár volt túl forró, de az én testem is égett, mert egy olyan embert ölelt, aki lángra gyújtotta a testem minden apró sejtjét.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése