2013. augusztus 14., szerda

Bűnös vágyak - 6. fejezet



Reggel arra ébredtem, hogy kitartóan csörög a telefonom a zsebemben. A zsebemben? Egy pillanat, mit keres a telefonom a zsebemben? Minden este fürdés után a zsebembe teszem a telefont és lefekvésig ott is tartom. Magam sem tudtam, hogy miért teszem folyton ezt, de már nagyon szerettem volna leszokni erről… Na de most reggel van, miért lenne a zsebemben?

Hirtelen eszembe jutott a tegnap esti magamba zuhanásom és rájöttem, hogy valószínűleg a kanapén elnyomott az álom.
Kivettem a telefont a zsebemből és elolvastam a kijelzőn, hogy ki hív. Melinda volt. Ó te jó ég, a hétvégi kiruccanást majdnem elfelejtettem!
- Szia – köszöntem bele mosolyogva a telefonba. – Ne haragudj, elaludtam.
- Szia Gitta! Na hát, ezt valamiért sejtettem – mondta bosszúsan Melinda, de hallottam a hangján, hogy csak megjátssza.
- Azonnal összeszedem magam és indulok a kávézóba – mondtam bűnbánóan és közben felkeltem a kanapéról. Nagyot nyújtóztam, mert éreztem, hogy nem tett jót a nyakamnak a kényelmetlen kanapé. – Mennyi az idő? – kérdeztem Melindát.
- Fél 11. Fél órája várok rád – mondta bosszúsan. – Tudod mit, változtassunk a programon. Elmegyek hozzád, addigra legalább elkészülsz. És majd tőled együtt elmegyünk valahova. Nem bírom megvárni míg egy óra múlva ideérsz Csipkerózsika – tette hozzá csipkelődve.
- Nem is készülődök olyan sokáig – mondtam ellenkezve, mire a vonal másik végén hangos nevetés volt a válasz a kijelentésemre.
- Ezt megcáfolom – mondta nevetve Melinda. – Indulok, húsz perc múlva nálad vagyok, addig igyekezz csipamentes lenni.
- Sose vagyok csipás – feleltem sértődötten, de végül egyszerre mindketten elnevettük magunkat. – Rendben, várlak. Ne haragudj rám kérlek.
- Semmi baj barátném, semmi baj – mondta kedvesen Melinda, majd kinyomta a telefont.
Nagyot sóhajtottam és úgy döntöttem, hogy gyorsan rendbe szedem magam, még mielőtt Melinda egy szál semmiben nyitja rám az ajtót. Imádtuk egymást ugratni, és a munkahelyen kívül ezt korlátok nélkül megtehettük. Tudtam, hogy ezt a mai alkotásom még hetekig a fejemhez fogja vágni, így jobbnak láttam ma nem hibázni többet.
Igazán büszke voltam magamra, hogy mire csengettek én már kicsípve és mosolyogva nyitottam ajtót.
- Gyors voltál – köszöntöttem mosolyogva Melindát, majd megöleltem. A munkahelyen óvatosabbak voltunk ez efféle bizalmas gesztusokkal, mert a cég imidzsére is vigyáznunk kellett. Ez volt az egyik hátránya a munkámnak, amit nem igazán bántam. Egyáltalán nem zavart a dolog.
- Te is – mondta nevetve Melinda, mikor kibújt az ölelésemből. – Szóval, mi a terved?
- Shopping? – kérdeztem nevetve. – Első körben legyen ez, utána meg csináljuk azt, ami jól esik.
- Remek, reszkessetek boltok, jövünk – mondta Melinda kivirulva, mire én máris a táskám után kaptam és az utunkra is keltünk.
Sokkal jobban élveztem most a vásárlást Melindával, mint múlt héten Gáborral. Végre újra felszabadult voltam és vidáman csevegtünk egész nap. Nem is a vásárlás maga volt a lényeg, hanem az, hogy minden gondot hátraszorítva jól éreztük magunkat. Délben beültünk egy étterembe és jókedvűen megebédeltünk. A délután többi részében kimentünk a közeli parkba és kicsit nyugodtabb témákról beszélgettünk. Már nem csak a szórakozás és a vidámság volt a lényeg, most érkeztünk el a nap azon részéhez, amikor mélyebb témákat is érinthettünk.
Melindával nem volt meg az a különös kapcsolatom, mint Rékával. Melindának egy kis idő után, mikor már helyre tettem magamban azt, ami nyomasztott, el tudtam mondani mindent gond nélkül. Réka a gesztusaimból és az érzéseimből olvasott és így is a lehető legjobb támaszt tudta nyújtani szavak nélkül. De néha jól esett ki is mondani ezeket Melindának. Sok idő volt, mire eljutott erre a szintre a barátságunk, de azóta is ilyen töretlen. Tíz éve ismertük meg egymást az egyetemen és kisebb nagyobb szünetekkel, de mindig tartottuk a kapcsolatot. Miután ő is a céghez került, még jobban elmélyült a kapcsolatunk és itt lettünk igazán jó barátnők.
Jól ismert már, és pontosan tudta, hogy valami nincs rendben velem. Hamar rá is tért a lényegre, én pedig megosztottam vele mindent, ami a születésnapom óta nyomasztott.
- Hát Gitta, ez jól összejött most neked – mondta nagyot sóhajtva Melinda. – Látod, mondtam én neked, hogy egy idő után rájössz majd te is, hogy nem elég ez a házasság neked.
- Mondja ezt az, aki még a közelébe se ért az eljegyzésnek sem – mondtam neki piszkálódva.
- Hidd el Gitta, hogy nem is fogok, amíg nem találom meg azt, akinél ezt mondom, hogy „oké, téged elvisellek egy életre és szülők neked gyereket is.” De ez csak akkor fog eljönni, ha szerelmes leszek és az illető nem éppen egy idióta. Szóval én a mai napig azt mondom Gitta, hogy inkább magányosan öregszek meg, mint hogy egy rosszul működő kapcsolatban szenvedjem végig az életem.
- Meg tudlak érteni Melinda – mondtam nagyot sóhajtva. A közelben volt egy kis pad, és mind a ketten szó nélkül elindultunk felé, hogy leüljünk rá.
- Őszintén Gitta, mit szeretnél? – kérdezte komoly hangon Melinda, miután leültünk a padra. A nap ezer ágra sütött, én pedig csak lehunytam a szemem és a magasba emeltem a fejem, hogy a nap minden sugara végigsimogassa az arcom. Próbáltam Melinda kérdésére megtalálni közben a választ, de nem ment… Nagyot sóhajtottam, majd lehajtottam a fejem.
- Nem tudom… - feleltem halkan pár perccel később.
- Jaj Gitta, te tényleg nagy bajban van… - mondta aggódva Melinda. – Teljesen megváltoztál, ennyire még sosem zuhantál magadba. Nem hiszem, hogy ez csak a születésnapod miatt van, mint ahogy te hiszed. Talán csak ráébredtél arra, hogy repül az idő, és nem ebben a kapcsolatban kellene tovább fecsérelned, mert valójában nem erre vágysz. Neked sem elég az, amit ez a kapcsolat ad. Tudom én is jól, hogy Gábor remek férj és jó ember. De erről nem tehet sem ő, sem te. Talán csak egyszerűen nem egymáshoz valók vagytok.
- Nem tudom Melinda. De egy pillanatnyi válság miatt nem fogok elhamarkodottan dönteni. Bízok abban, hogy ezen is túljutunk majd. Vagyis, hogy én túljutok majd – tettem hozzá nagyot sóhajtva. – De legyen elég már a depresszióból, ideje feltöltődni. Este buli?
- Benne vagyok – felelte Melinda mosolyogva, de láttam a szemében, hogy még mindig aggódik miattam. Végül nem tette ezt szóvá, hanem felpattant a padról és jókedvűen magával húzott.
- Menjünk és rúgjunk ki a hámból – mondta vidáman, mire én is elmosolyodtam.
- Menjünk – egyeztem bele, majd visszaindultunk a parkoló felé, hogy hazavigyük a sok holmit, amit vettünk, majd felkészüljünk az esti partira. Máris jobb kedvem lett és egy kis időre kezdtem azt hinni, hogy hamar túl leszek majd ezen a kis válságomon is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése