2013. augusztus 11., vasárnap

Bűnös vágyak - 2. fejezet



Nem sokat tévedtem vasárnap hajnalban. Valóban hamar elszállt az est hátralévő része, és vasárnap délután otthon az ágyamban ébredtem másnaposan. Gondolom Gábor nem sokat ivott, de mégis taxival jöttünk haza. Emlékeztem mindenre, még arra is, hogy volt erőm Gábort visszautasítani. Hiányzott a szex, de valamiért mégse akartam vele lenni, pedig ez a buli utáni hazatéréseink bevett szokása volt.
A vasárnap maradéka hamar elszállt és mire újra észbe kaptam, egy másik buli várt rám hétfő délután. A régi igazgatótól köszöntünk el a cégnél. A legtöbben mosolyogva állták körül és bíztatóan búcsúztak el tőle. Bár mind tudtuk, hogy még egy ilyen rendes főnökünk nem lesz. Lina is körbeudvarolta Lászlót, de nem értettem, hogy miért ilyen jókedvű. Lina 6 hónapos terhes volt és arra készült, hogy egyedül neveli fel a fiát. Az a szemétláda lelépett, amikor megtudta, hogy Lina babát vár. Tipikus gyáva dög volt. Lina már 35 éves volt, és nem akart kockáztatni. Egyedül volt ugyan, de várva a kisfiát, teljesen kivirágzott. Előre láttam azt a nehéz sorsot, ami rá vár majd, és csak sajnálni tudtam. Még egy elcseszett élettel több lesz, aki nehezen fog majd boldogulni, ha felnő. Mit adhat egy nő egyedül a gyerekének? Hiába van jó szakmája és állása, az egy mégiscsak kevesebb, mint a kettő. Egy gyereknek apa is kell… Nem tagadhatjuk meg tőlük. Azért mert mi elcsesszük, ne a gyerekeink szenvedjenek egy életen át.
Sorra fogytak a sütemények és az italok, és mindenki jóízűen beszélgetett Lászlóval. Tíz éve volt a cég élén, és egy-két kivétellel, mind az ő irányítása alatt kerültünk a céghez. Ismert mindenkit, tudta mindenkinek a gondját, búját, baját. Mindenkit a gyerekének tekintett. De a vezetés úgy döntött, hogy új igazgatót küldd a helyére, Lászlót pedig elküldik vidékre egy kisebb leányvállalathoz. Az új igazgató befektetőként kezdte a céggel a kapcsolatát, és a befolyása révén elérte a vezetőségnél, hogy a pesti leányvállalat élére kerüljön. László csak ennyit árult el az új főnökről, de ez pont elég volt ahhoz, hogy a szemünkben hátránnyal induljon az utódja.
*
Másnap reggel mind feszülten álltunk a tárgyalóban és vártuk László és az új igazgató érkezését. Úgy tartották jónak, ha személyesen így adja át a helyét László. Nem értettem miért kell ez a megjátszott formaság, mindenki tisztában volt azzal, hogy mi miért történik. Az üzleti élet ezen felszínes eseményeit szívből gyűlöltem. Mikor nyílt a tárgyaló ajtaja egy emberként mindenki elhallgatott. László lépett be a terembe, az oldalán az új igazgatóval. Amikor megláttam őt, düh és csalódottság lett úrrá rajtam. Egy fantasztikus vezetőt miért kell lecserélni egy fiatal, tudatlan, pénzes és öntelt férfira? Alig lehetett nálam idősebb, de azon sem lepődtem volna meg, ha fiatalabb. És ha ez nem lett volna még elég, pimaszul sármos volt. Látszott rajta, hogy tipikusan az a fajta ragadozó, aki minden nő rémálma. Kegyetlenül tőrbe csalja őket, majd eldobja mindet, mint egy használt rongyot. Sütött a szeméből a szánalom, amikor végignézett rajtam, Melindán és Ritán. Mi hárman, a másik őt osztályvezető mellett álltunk, így világosan látszott a hierarchia. Az alosztályvezetők mögöttünk voltak az asszisztensekkel együtt. Remek, még egy nőgyűlölő alak! Most vesztettem el a munkámat, vagy ha azt nem is, a beosztásomat. Ha rajta múlik, az összes nőt kirúgja, vagy beosztotti pozícióba teszi.
Elég volt pár lépést tennie felénk, már ennyiből meg tudtam állapítani, hogy milyen ember és mi vár ránk majd.
- Jó reggelt mindenkinek! – köszönt elsőként László, amikor elég közel ért hozzánk. Pár lépésre előttünk állt meg az új igazgatóval együtt.
- Jó reggelt! – köszöntünk mind kórusban, mosolyogva.
- Bemutatom nektek Némedi Ákost, az új igazgatót. Fogadjátok őt legalább olyan kedvesen, mint amennyire tőlem elköszöntetek. Sok sikert kívánok mindenkinek a további munkához. Én most elköszönök tőletek, mert Zalaegerszegen vár rám az új csapat. Szervusztok!
- Viszlát! – köszöntünk el mind Lászlótól. Ő még kezet fogott Ákossal, sok szerencsét kívánt neki, majd sietve távozott a tárgyalóból. Végigkövettük őt a tekintetünkkel és Ákos sem szólalt meg addig, míg be nem csukódott mögötte az ajtó.
- Jó reggelt mindenkinek! – köszönt egy hivatalos mosollyal az arcán Ákos, ami egy másodperccel később azonnal el is tűnt. – Örömmel tölt el, hogy önök között lehetek. Bízom abban, hogy remekül meg fogjuk egymást érteni, és a munkánk továbbra is annyira sikeres lesz, mint Lászlóval volt eddig. A mai napot nem is kezdhetnénk mással, mint ismerkedéssel. A negyedéves értékelés elkészítésének a határideje a héten van, de bízok abban, hogy ezt már mind elkészítették. Nem szeretem az utolsó pillanatos kollégákat. Szóval délután kettőkor várok minden osztályvezetőt a tárgyalóban. Addig megkérem a humán osztály vezetőjét, vezessen körbe az épületben. Szeretném minden osztály munkáját megismerni, és tudni akarom, hogy kinek mi a dolga.
Ákos folyamatosan előttünk járkált, és úgy beszélt, mintha egy ezer fős tömegnek tartana buzdító előadást. A szavai egyszerre voltak bizalomgerjesztők, nyájasak és félelmetesek. Kimérten fogalmazta meg a mondatait, és közben az elegancia sugárzott a tekintetéből. Kék szemek… Remek, ráadásul piszkosul jóképű is! Pénz, hatalom, sárm, minden megadatott neki. Nem is csodálkoztam azon, hogy emiatt egy öntelt hólyag. A pillantása most is lenéző és uralkodó volt.
- Rendben, most végeztünk. Mindenki mehet a dolgára – tette hozzá Ákos, mire többen bólintottunk és a kijárat felé indultunk. A szemem sarkából még láttam, hogy Balázs Ákoshoz lépett, bemutatkozott neki és elindult vele, hogy körbevezesse.
Reméltem, hogy elsőként nem az én osztályomra jönnek. Úgy éreztem, hogy kell egy kis idő, amíg lehiggadok, és képes leszek őszinte áhítattal fogadni az új kiskirályt az osztályomon. Örültem, hogy a múlt héten elkészítettem a negyedéves beszámolót, különben most alaposan megütném a bokámat. Így nem volt más dolgom, csak a szokásos teendőimnek láttam neki. Alig fél órája dolgoztam, amikor megérkezett Ákos és Balázs.
- Jó napot igazgató úr! – köszöntöttem Ákost és ahogy kellett, kezet nyújtottam neki, pedig maga a gondolat is undorral töltött el, hogy egy ilyen férfihez akár csak egy ujjal is hozzáérjek. – Péterfy Brigitta – mutatkoztam be neki.
- Örvendek Brigitta, és kérem szólítson Ákosnak – felelte nyájasan, majd megfogta a kezem. Ahogy hozzámért, áramütés cikázott végig a kezemen, majd végig a testemen. Ezt bizonyára ő is észrevehette, mert azonnal összeakadt a tekintetünk. Egy pillanatra zavart véltem felfedezni a szemeiben, de ez minden bizonnyal csak az előbbi esemény miatti csodálkozása lehetett. Hamar elvettem a kezem, mint ha semmi sem történt volna, majd azonnal a tárgyra tértem.
- Isten hozta a cégünknél, és ezen belül is a pénzügyi osztályon – kezdtem bele és közben elindultunk az irodák felé, hogy mindbe benézhessen. - Én felelek az itt dolgozók precíz munkájáért és az elszámolás hibátlanságáért. A munkám során soha semmi kifogás nem volt az osztály felé, így nem egyszer az osztályomról kerültek ki a legjobb dolgozók. A számadásunk mindig kifogástalan és igyekszünk a lehető legjobb munkát végezni. Tíz könyvelő, négy pénzügyi szaktanácsadó, három titkárnő és egy jogász dolgozik az osztályon. Jómagam az osztályvezetői poszt mellett szaktanácsadói munkát látok el, de a főkönyvet is én vezetem.
- Remek – szólalt meg Ákos, mikor az utolsó iroda előtt is elhaladtunk. – Remélem délután erről magam is megbizonyosodhatok és a negyedéves beszámolója az iménti remek szónoklatát fogja alátámasztani.
Éreztem, hogy az arcom azonnal megkeményedett volna és tömény undor terült volna el rajta, ha nem uralkodok rajta. Ennyire becsmérlő szavakkal még soha sem illettek, sem engem, sem a munkámat. Úgy látom, hogy Ákos nem a jóhiszeműségéről fog elhiresülni a cégnél. Alig ismeri a munkánkat, de máris a legrosszabbat feltételezi rólunk.
- Abban biztos lehet Ákos – szólaltam meg mosolyogva, de nem tudtam az utolsó szót a lehető legfinomabban kiejteni. Olyan volt az ajkamon a neve, mint egy szitokszó. Csak tudnám, hogy miként lehet valaki ennyire ellenszenves számomra! Soha nem találkoztam még ilyen emberrel, és mit ad most a sors? Pont a főnököm képében lelek egy ilyen utálatos emberre.
- Akkor délután várom Brigitta. Addig is további jó munkát – felelte Ákos olyan hangsúllyal, mintha ezzel utasítana munkára, mint egy utolsó semmilyen kis alkalmazottat. De még ha az lennék is, akkor se beszélhetne ilyen hangnemben velem!
Ákos olyan stílusosan vonult el Balázzsal, mint a hadvezérek, akik az imént háborút nyertek volna.
Minél jobban ismertem őt, annál jobban utáltam. Ha ez így folytatódik, rövid időn belül új munka után kell néznem. Hosszú távon nem fogok tudni egy ilyen emberrel dolgozni. De talán nem is kell, mert hamar megtisztogatja a nőktől a vezető pozíciókat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése