2013. augusztus 19., hétfő

Bűnös vágyak - 11. fejezet



A délelőttöm úgy repült el, hogy észre sem vettem, hogy már Melindával ebédelünk a kantinban. Feszülten tologattam magam előtt a zöldségeket, és nem is jutott el a tudatomig, hogy alig ettem valamit.

- Hát veled meg mi van? – kérdezte Melinda, mire is értetlenül felkaptam a fejem és rá néztem.
- Mi lenne? – kérdeztem úgy, mint aki még mindig egy másik világban jár, bár fogalmam sem volt, hogy milyenben.
- Megint problémáitok vannak Gáborral? – kérdezte fojtott hangon és halkan.
- Mi? Jaj nem, nem, dehogy. Minden rendben van. Csak rosszul aludtam az éjjel és fáradt vagyok – vágtam rá habozás nélkül, mire Melinda összeszűkült szemmel nézett rám, de szerencsére annyiban hagyta a témát és nem kérdezősködött tovább.
- Nekiláttál a számítógép alkatrészek beszerzésének? – kérdeztem tőle hirtelen, elterelve ezzel a témát.
- Igen, már leadtam a rendelést, miután átküldted a listát reggel. Remélem jól döntött a főnök, mert nem hiányzik nekünk az, hogy három hónap múlva újra rendelni kelljen, mert ezek a gépek is elavulnak – felelte nagyot sóhajtva, mire én jelentőségteljesen bólintottam.
- Nem hiszem. Úgy látom érti a dolgát – szaladt ki meggondolatlanul a számon, amit azonnal meg is bántam.
- Tessék? – horkant fel döbbenten Melinda. – Eddig utáltad őt és messziről kerülni akartad!
- Ez így is van – feleltem túl hirtelen és igyekeztem kivágni magam a szorult helyzetemből. Senkivel sem akartam megosztani a bennem tomboló kétségeket, még Melindával sem. Túlságosan nagy volt a káosz bennem és… És a félelem? Igen, az… Féltem a saját érzéseimtől, amiket mintha már nem is én irányítottam volna. – Az érzéseim semmit sem változtak – hazudtam tovább, - csak azt mondtam, hogy nem tűnik kontárnak, mint aki nem értené a dolgát.
Amint ezt végigmondtam, felálltam a székemből és felkaptam a tálcámat, jelezve ezzel, hogy az ebédet befejeztem. Melinda egy pillanatig értetlenül nézett rám, majd ő is felállt a helyéről és szó nélkül kivittük a tálcákat a konyhába. Gyorsan bepakoltam a mosogatógépbe a tányérjainkat, majd együtt visszaindultunk az irodáinkba.
Melinda nem tudott végig velem jönni, mert még az ebédlő kijáratánál megállította egy beosztottja és kénytelen volt megvitatni vele valamit. Én nem foglalkoztam velük, elköszöntem és lassan visszasétáltam az irodámba. Becsuktam magam mögött az ajtót, majd mély levegőt vettem és igyekeztem összeszedni magam.
Ez így nem mehet tovább, nem hagyhatom, hogy ilyen semmiségek a hatalmukba kerítsenek. Leültem az asztalomhoz, és igyekeztem elterelni a gondolataimat a munkámmal. Szerencsére abból volt bőven, így délután négyig magamhoz sem tértem, csak dolgoztam, mint egy robot. Ijedten kaptam fel a fejem, amikor kopogtattak az irodám ajtaján. Előbb mondtam ki azt, hogy szabad, mint hogy felnéztem volna és meggyőződtem volna arról, hogy ki keres. A torkom azonnal kiszáradt és idegesen nyeltem egyet, amikor Ákos kitárta az irodám ajtaját.
- Nem hittem volna, hogy a korai kezdése után még itt találom.
- Öhm, azért mert előbb bejöttem, még nem megyek előbb haza. Bármikor szükség lehet rám – feleltem azonnal, majd felpattantam a székemből, amikor közelebb lépett az asztalomhoz. Fogalmam sincs, hogy miért csináltam ezt… Talán csak szerettem volna elkerülni azt a kínos helyzetet, hogy az igazgatóval beszélgetek az asztalom mögül. Valamiért túl furcsának hatott volna nekem ez a szituáció.
- Üljünk le kérem, mert egy fontos dologról szeretnék beszélni önnel. Jobban mondva egy kéréssel fordulnék önhöz – mondta a szokásos hivatalos stílusában, és leült az asztalom előtti székre.
Fogalmam sincs, hogy mennyire sikerült eltűntetni a döbbenetet az arcomról, ami a kijelentése nyomán ülhetett ki rá. Mégis mit akarhat tőlem? Szívesség? Ákos komolyan egy szívességet akar kérni tőlem?
Hirtelen tértem magamhoz, és rájöttem, hogy nekem is le kellene ülnöm a helyemre. Ákos értetlenül nézett rám, mire én próbáltam kivágni magam a helyzetből.
- Úgy érti, hogy feladata van számomra nem? – kérdeztem bizonytalanul miközben leültem, mire ő felhúzta a szemöldökét. – A beosztottja vagyok, szóval…
- Pontosan, de tisztában vagyok az osztályvezetők munkaszerződésével, és amire kérni fogom, arra nem terjed ki a munkaköre. Természetesen extra fizetésben részesülne miatta, de nem kötelezhetem rá.
- De visszautasítanom sem célszerű – csúszott ki a számon az, ami azonnal az eszembe jutott. Késő volt már, vissza nem vonhattam a szavaimat, így csak annyit tehettem, hogy kiálltam mellettük. – Nem tanácsos az új igazgató kérését csak úgy visszautasítani – tettem hozzá halkan, és bíztam abban, hogy nem mentem túl messzire a kijelentésemmel.
A vér is megfagyott bennem, amikor láttam, hogy Ákos arcán düh suhan át, és szikrázó szemekkel néz rám. Mire eljutott ez a tudatomig, az arca újra rendezett volt és olyan lett, mint amilyen általában lenni szokott: élettelen, rideg és érzelemmentes.
- Nem szokásom fenyegetni az alkalmazottaimat – mondta közömbös hangon. – Jogában áll visszautasítani az ajánlatom és ez semmilyen hátránnyal nem fog járni a munkáját illetően.
Ajánlat? Miféle ajánlat? Mégis mire céloz ezzel? Milyen ajánlatot tehet nekem főnökként úgy, ami nem kötelező érvényű munkafeladat számomra? Bele sem mertem gondolni abba, hogy talán a legrosszabb rémálmom vált valóra, és randevút akar tőlem. De… De hát tudnia kell, hogy férjnél vagyok! Igaz a nevemből nem derül ki, de… A kezemen lévő gyűrűkről rájöhetett.
Teljesen összezavarodtam és alig bírtam megszólalni.
- Miféle ajánlatról lenne szó? – kérdeztem tőle egyre nagyobb gombóccal a torkomban.
- Mint tudja, minden évben szervez az anyavállalat egy konferenciát, amire minden igazgató hivatalos. Erről jómagam is megfeledkeztem, mert ugyebár még sosem kellett részt vennem rajta, és László is elfelejtette említeni ezt nekem, miután átvettem a posztját. Pár órája emlékeztetett rá a titkárnőm, amikor kérdezte, hogy kinek a nevét kell leadnia Brüsszelben, aki velem tart. Nos, én önre gondoltam.
Azt hittem, hogy rosszul hallok és ez csak egy ostoba vicc Ákos részéről. De az arca határozott és komoly volt, és nem úgy tűnt, mintha nemsokára készülne kiugrani a sarokban álló fikuszom mögül a kandikamerás operatőr.
- Nos? Sürgősen szükségem van a válaszára, mert holnap délután indul a gép.
- Én… - kezdtem bele, mert még mindig nem tértem magamhoz. Óriási lehetőség volt ez, és álmodni sem mertem arról, hogy egyszer részt vehetek ezen a neves eseményen. – De hát eddig Tamás ment el Lászlóval, mármint az utóbbi néhány évben, és ő többet tudna önnek segíteni abban, hogy mit várnak el ezen a konferencián és miként zajlik.
- Nem az ajánlataira voltam kíváncsi, hanem egy egyszerű választ várok. Ne várja el tőlem, hogy elkezdjem sorolni az érdemeit, a nyelvtudását és a sikeres itteni munkáját. Igen vagy nem?
- Holnap délután? – kérdeztem tőle bizonytalanul, mintha még mindig egy vicc lenne az egész, és hamarosan kiderül, hogy átver.
- Igen. Délután háromkor száll fel a gép. Természetesen emiatt nem kellene holnap bejönnie. Az idő rövidsége miatt szüksége lesz szabadnapra a készülődés miatt. Három napos a konferencia.
- Nos, rendben. Természetesen önnel tartok és nagyon köszönöm, hogy rám esett a választása.
- A cég legjobb munkaereje, és nekem ennyi pont elég – mondta kimérten, majd felállt a székből és az ajtó felé indult. – Holnap átküldetem a címére a titkárnőmmel a jegyét. Két órakor találkozunk a reptéren – tette hozzá köszönésképpen, és már az ajtóm kilincsét fogta, amikor lassan visszafordult. Azt hittem rosszul látok, de nem, a szemeim nem csaltak. Ákos hezitálva fordult vissza és nézett rám. – Köszönöm – tette hozzá olyan halkan, hogy alig hallottam meg az asztalomnál ülve.
Bízva abban, hogy nem csalt meg a hallásom, zavartan válaszoltam neki.
- Szívesen – feleltem halkan, mire ő lenyomta a kilincset és elegánsan távozott.
Azt hiszem ideje lesz hozzászoknom, hogy az Ákossal való találkozásiamat mostanság teljes leblokkolás követi. Most szerencsére nem tartott túl sokáig, ezért pár perc után magamhoz tértem és félretéve azt, amin eddig dolgoztam, elkezdtem elrendezni, hogy a pénzügyi osztály ne haljon meg nélkülem, mert négy, jobban mondva két napig távol leszek a munkahelyemtől. Csütörtök este utazunk el, és ha jól sejtem, vasárnap este érkezünk majd haza.
Már éppen végeztem és indulni készültem, amikor csengett az irodai telefonom. Az asztalhoz léptem és kíváncsian emeltem a fülemhez a kagylót.
- Péterfy Brigitta, tessék.
- Szervusz Gitta, Éva vagyok – köszönt a telefonban Éva, Ákos titkárnője.
- Szia Éva! Miért keresel? – kérdeztem tőle kedvesen, de belül tudtam jól, hogy miért hívhatott.
- Jaj, nagyon örülök, hogy még bent vagy, így nem kellett otthon zaklatnom téged. Az igazgató úr üzeni, hogy ne felejtsd el az estélyi öltözéket sem a holnapi megnyitó és a szombati záróbankett miatt.
- Öhm persze, köszönöm, hogy szóltál Éva. Ez teljesen ki is ment a fejemből – feleltem zavartan és hirtelen bele sem mertem gondolni abba, hogy mit is jelent pontosan ez a két estély…
- Igen, ezt sejtette Ákos is, ezért jobbnak látta, ha megkér, emlékeztesselek erre, mert nem biztos, hogy tisztában vagy ezzel.
- Igen, nagyon jó, hogy emlékeztettél erre. Még valamit üzent az igazgató úr?
- Nem Gitta, semmi egyebet. Holnap kiküldöm a címedre a jegyedet, és ezzel minden el van intézve.
- Remek, köszönöm Éva – feleltem neki hálásan.
- Ugyan, nincs mit, ez a munkám. Jó utazást Gitta!
- Köszönöm Éva! Szia!
- Szia!
Miután letettem a telefont egy percig még álltam felette, és áldottam az eget, hogy nem volt hiány a ruhatáramban estélyik terén. Hát ez pompás! Már csak az hiányzott, hogy az új igazgatóval parádézzak kicsípve Brüsszelben, a cég legnagyobb éves eseményén! Eszembe jutott, hogy mennyire tartottam a majdnem három héttel ez utáni csapatépítő tréningtől... Hát az semmi lesz ahhoz képest, ami holnaptól rám vár. Három teljes nap Ákossal, és nem lesz ott senki a magyar kirendeltségről, csak mi ketten… Egyáltalán mi ütött belém, hogy igent mondtam erre?
Hirtelen éreztem, hogy elönt a méreg. A francba is, ez nem én vagyok! Mióta hátrálok meg én bármi miatt is? A munkám a legfontosabb és ez szakmailag is nagy előrelépés lehet, bár ennél a lányvállalatnál feljebb már nem tudok mászni a ranglétrán. Akárhogy is, ez egy nagy lehetőség, és nem fogom elszalasztani olyan butaság miatt, hogy szép szemei vannak a főnökömnek.
Mérgesen vágtattam ki az irodámból és ahogy közeledtem a parkoló felé, egyre jobban elpárolgott a dühöm és újra átvette a helyét a bizonytalanság, ami egyre jobban érett bennem a kocsimhoz közeledve.
Nem szabad meghátrálni, persze nem is fogok… Csak ne lennének olyan megbabonázóak és magukkal ragadóak azok az égszínkék szemek…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése